Berätta

Fan jag har redan berättat för inte mindre än FEM kompisar utöver bloggvärldsvänner att jag är gravid. Två var jag tvungen att berätta för i fredags när vi var ute på krogen och käkade. Det går inte att säga att; nej jag ska vara spik nykter ikväll utan anledning. Inte om man heter Hello Motti och är ute med två kompisar från mellanstadietiden. De fattar direkt att en uggla hoar i mossen.

Igår var jag och fikade med tre andra kompisar och då frågade en rent ut om jag var gravid och då kunde jag inte ljuga. Jag sa att jag testat positivt i förrgår så det var MYCKET nytt och jag ville inte prata mer om det. Det respekterades så klart.  Sedan satt jag där och kände att jag ändå ville prata om det och att jag inte hade saknat några följdfrågor.

Denna gången känns annorlunda gällande att berätta eller inte. Förra, och första gången, var graviditeten så helig och känslig att jag vet inte vad. Nu är det mer bara kul. Så som det ska vara.

Men visst finns tvivel och oro. Jag är inte född i en fastu. Samtidigt så tänker jag att jag är gravid tills motsatsen bevisas på vul om några veckor. Blir det mf kommer jag gråta så klart, eller kanske inte… Jag känner att min kropp är på G. Jag kan bli gravid och jag ska ha två barn. Basta! Så känner jag just nu.

 

Snart ska jag iväg och fika med en annan kompis och det blir svårare. Hon har gjort ett gäng IVF:er för att få ett syskon till sin 6-åriga son utan att lyckas. Jag har berättat för henne att jag gjort en IVF (berättade redan innan FET). Så hon kommer fråga och jag ska svara. Det blir tungt för henne men det finns ingen genväg.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Berätta

  1. Tisalen skriver:

    kram och ännu mer och flera grattis

  2. hellomotti skriver:

    Tack tack. Imorgon tisdag är det officiell testdag och då vill jag se det starkaste plus som skådats norr om ekvatorn!!!!!

  3. Strandtrift skriver:

    Självupptagen som jag är har jag missat detta stora. Springer ikapp mitt allra snabbaste och skriiiiker GRAAAAATTIIIIIIIS!!!! Underbart! Tjohoo!

  4. hellomotti skriver:

    Tack Strandtrift. Man får vara självupptagen, är rätt introvert själv just nu 🙂

  5. gullgossensmamma skriver:

    TJOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO! GRATTIS och OJ jjag hade helt missat att du FINNS igen!

    GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUD vad roligt – med ett gäng syskon (kanske) eller iallafall ett! KRAAAAAAM!

  6. hellomotti skriver:

    Tack gullgossen ja det är spännande noll, ett eller två hjärtan? Grym väntan på VUL nu.

Kommentera

