Mammapoletten

I helgen fyller min dotter 11 månader. Det är inte klokt vad fort det här året som mamma gått. Jag vet att det låter mossigt och som en kliché men det är faktiskt inte klokt. När jag gör saker på egen hand utan henne glömmer jag att hon finns. Jag sitter där och får påminna mig om att där hemma, hos pappan, där finns hon. Hon, den pyttelilla människan som är MITT barn. Jag är en mamma. Otroligt. Det är så mysigt, fint och ibland lite jobbigt. Undrar hur länge det ska dröja tills den poletten trillar ner? Tills hon fyller 18?

Men jag ska inte vara så klichéartad att jag frågar mig vad jag gjorde innan hon fanns, för det vet jag. Jag fyllde mina dagar med jobb, umgänge och ledsenhet över att inte få vara mamma. Det tog också på krafterna. Brutalt mycket.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mammapoletten

  1. ribbolita skriver:

    Denna gång följer jag med – denna gång är vi på samma spår! Vad glad jag blir över att läsa att du är gravid. Håller tummarna inför ul v.8!!! Visst är det svårt att förstå – min polett har inte trillat ner ännu, så i vart fall inte före 2 och 1/2 år är mitt svar i alla fall…

  2. hellomotti skriver:

    Oj är de så gamla dina kids? Tiden rusar verkligen!

Lämna en kommentar