klagovisa

Nu är jag en usel mamma. Sockret får härja vind för våg alternativt titta på tv i timmar. Jag är så jävla trött att det inte går att beskriva i ord. Nu är det fredag och imorse när mannen påminde om att han skulle på fest i kväll höll jag på att få spatt. Som grädde på moset ska han på bio med mina brorsbarn och min bror på lördag. Hej då sovmorgon!

På lördagkvällen ska vi ha middag och den ska han fixa allt till har han lovat (eftersom jag inte orkar och det är hans vänner) men kontentan av det blir att jag får ta med Sockret till en begivenhet jag ska gå på eftermiddan. Återigen. Blä. Jag behöver avlastning. Att vara gravid och ha en 11-månaders är inget jag rekommenderar. Gnäll gnäll och gnäll. Åh vad gott det är att få klaga på sin egen blogg. Längtar till söndag då mannen ska ta henne hela dagen från arla morgon till sen afton.

 

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till klagovisa

  1. Maja Gräddnos skriver:

    Snacka om att du är usel! Mina barn har aldrig tittat på TV. Inte heller har de härjat fritt. Vattenkammade är de, från morgon till kväll. Och så säger de artigt Godmorgon Mor! när de kliver upp arla morgonstund klockan 07.00. För att inte tala om det demoraliserande i att kalla barnet för Sockret. Socker är faktiskt inte nyttigt alls.

    Kämpa på! Jag tycker att karln ska se till att du får sovmorgon oavsett egna planer

    Puss
    Maja

    PS Och vet du, när man är stor som en flodhäst och ska springa efter en unge på 1,5 och man har startsträcka ungefär som en atlantångare, då är det rätt kul också!😉

    • hellomotti skriver:

      Hu ja, jag inser att det kommer bli värre när man är en atlantångare. Samtidigt inbillar jag mig att det då kommer kännas lite lättare. Då kommer ju alla att se att jag är gravid och tycka lite synd om mig och jag kan framstå som en hjälte typ. Nu mår jag bara pyton utan att någon vet om det, mer än mina tio bloggläsare🙂

      Godmorgon mor , ska jag öva Sockret på. Det ska bli hennes första mening!

    • Tudorienne skriver:

      Godmorgon mor! Jo jag tackar ja.

  2. Tudorienne skriver:

    Förstår att du är tröt! Ska bli kul att ses, hoppas att du orkar!

    • hellomotti skriver:

      Jodå jag ska se till att bakfylle-Big-top får gå upp och göra sin plikt INNAN bion som börjar redan kl 10.00. Jag ska banne mig få sova tills han lämnar lägenheten.

Kommentera

