Sur räkning

Sitter med en räkning på 2 975 kronor från Adoptinscentrum. Det känns som att om jag INTE betalar så kommer jag aldrig att få ett till biologiskt barn som straff för min högmodighet (och jag kommer att banna mig själv till döds att jag sumpat mina köår). Det får bli att betala och hoppas på att jag aldrig behöver utnyttja min köplats. Inte för ett adoptivbarn är mindre önskvärt utan av den anledning att ett adoptivbarn ligger så långt fram i tiden och kräver så mycket mer krångel och pengar än ett biologiskt.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sur räkning

  1. uniflora skriver:

    Jag vet precis vad du menar med adoptivbarn. De är underbara – det vet jag ju, men även jag tvekar inför ett eventuellt syskon. Både av att jag nu inte alls är redo, varken pga förhållandet till maken eller rent föräldramässigt, för barn och för att det ÄR krångligt. Och dyrt. Vi har nog lagt i runda slängar en halv miljon på vårt barn… det är pengar vi kunnat göra mycket för. Kommer aldrig ångra det, men jag tänker mig väldigt noga innan jag lägger nästa halvmiljon på ett barn nummer två.

    Men ja – betala fakturan. Lika så bäst.

    Kram

  2. Johanna skriver:

    Samma räkning ligger hos mig tillsammans med sina syskon från BFA och FFIA. Obetalda och med kluvna känslor. 5 års kötid för adoption är liksom inte något man slänger bort sådär utan vidare, men det är inte heller rimligt att lägga 7-8 000 om året på kötid man har för säkerhets skull.

  3. FC skriver:

    Och jag undrar lite panikslaget var fakturan från BFA som borde finnas här har tagit vägen och om den möjligen ska betalas nu. Jag vill inte heller tappa köplats. Det vore, förutom hysteriskt att tappa en 4 år gammal köplats, i min ungefär lika märkliga hjärna – att döma Lillsudd till döden omedelbart. Betalar jag kan jag inte anklagas för högmod 🙂

Kommentera

