Dyrstert

Var på sjukhuset idag och just nu orkar jag inte blogga om allt som skedde och sades där (ok kort: blodansamlingar kvar i livmodervägg och bukhåla, ingen infektion) men en sak var klar: ju längre jag väntar med att göra IVF igen desto bättre. Om vi ska försöka i maj måste jag göra en specialultraljuds-undersökning för att se att allt är läkt. Men helst skulle jag vänta till efter sommaren. Fan denna väntan. Hatar att vänta och hatar att jag kommit tillbaka i den gamla stresstankarna kring barn.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dyrstert

  1. gullgossensmamma skriver:

    kram på dig som måste ta emot (ännu) ett tråkigt skitbesked! men tur att du gick dit iallafall (till akuten). och ännu mer skit att du inte kunde få en tid för kontroll – du är ju liksom PATIENT!
    NÄÄ! ta en stor GT eller wirre eller nåt.

  2. Tudorienne skriver:

    En GT och sen tänk att tiden går ändå rätt fort. Maj är supersnart och efter sommaren med.

  3. Maja Gräddnos skriver:

    Skit och fan och helvete.
    Ta hand om dig, Motti. Läk ordentligt. KRAM

  4. Tisalen skriver:

    Ta hand om dig!

    Kram

  5. uniflora skriver:

    Mitt kloka och logiska jag säger: läk under sommaren. Njut av goda drinkar och finväder med finaste dottern. Stärk dig och må bra inför ett nytt försök i höst.

    Men jag förstår det är svårt. När man är i ivf-tanken så är man där. Bara där. Men jag hoppas du kan njuta av dagen en stund istället.

    Kram

  6. kattmamman skriver:

    Vilken skit!

Kommentera

