Pendlar

Ena dagen ser jag syskonvagnar och gravida överallt och grämer mig och tycker oerhört synd om mig själv. Jag nojar något fruktansvärt och tänker att jag nog aldrig kan bli gravid igen efter mina operationer UTÖVER att jag redan innan var infertil . Jag bittrar över att Sockertoppen inte fick ett syskon tätt och blir ledsen över vad hon kommer att gå miste om på grund av det (Hur nu fan jag kan veta det. Bara för att jag och min, ett år äldre bror, är supertighta kompisar än i dag behöver det inte säga något om min dotters realtion till ett syskon oavsett åldersskillnaden). Jag mejlar pensionerade doktor gyn och smider planer för kommande försök.

Andra dagen (HELT ÄRLIGT) funderar jag på om jag verkligen inte ska nöja mig med ett kärnfriskt, välskapt och fantastiskt barn. Jag ser mängder av fördelar och känner mig till och med lycklig över att jag i så fall aldrig behöver utsätta min kropp för en ny graviditet. Jag tänker på hur smidigt mitt liv kan bli. Hur vi kan fortsätta resa, ha bra ekonomi och fördelarna med att ha ork och energi till bara HENNE.

Jag är skum. Troligen fortfarande i chock efter all skit som varit sista veckorna.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Pendlar

  1. Uniflora skriver:

    Jag känner igen vacklandet som du vet. Tror det är normalt – särskilt så nära inpå barn nummer ett.

    Jag hoppas verkligen du kan få barn nummer två om du bestämmer dig för att du vill.

    Kram

  2. Tudorienne skriver:

    Det ligger ju onekligen något i båda resonemangen. Dvs hur det än blir så blir det bra!

  3. Tisalen skriver:

    Kan det inte hänga ihp med ”tvåbarnsnormen” och att man ska vara tacksam när man fått ett barn eftersom det inte är alla som får ens det? Vilket ine alls hänger ihop med ens egna känslor och man blir väldigt ambivalent.
    Själv LÄNGTADE jag efetr nr 2 ngt oerhört. Även jag hade tänkt mig barn tätt och besvikelsen på mig själv och över livet var inte lätt att sära på fån kärnan. När tvåan kom tog längtan slut och jag funderar inte det allra minsta över fler barn. Väldigt skön känsla.

    Kram och du har min fulla förståelse

  4. hellomotti skriver:

    Tisalen – Jag längtar så till den dagen jag känner som du. När man kan lämna allt detta gnetande bakom sig. När man vet att nu är jag nöjd. Nu vill jag inte ha fler barn. Oavsett om det är efter ett, två eller tre barn. Jag är så jävla trött på detta med barnlängtan och just därför blir jag extra trött på mig själv; att jag nu för ANDRA gången ska uppleva denna stress. Jag vill bara vara nöjd och komma till ro på barnfronten.

    Uniflora – Ja det är så jobbigt att tankarna dyker upp så sart på tvåan. Nu när vi bara ska njuta av våra ettor. Men det breor ju delvis på att vi inte vet om vi kan bli gravida/vet om vi har viljan att punga ut en halv mille för ett till barn (jag betalade AC-avgiften sista förfallodagen i förra söndan) Om vi hade vetat att vi kunde bli gravida på nolltid hade detta problem varit ur världen. Jävla skit.

    Tudor- Hoppas du har rätt. Det blir bra så som det blir.

Kommentera

