Gnällinlägg

Sockertoppen och jag har tillbringat helgen på landet (och ännu är den inte över) med en bunt släktingar, utan Big Top. Jag har alltså varit ensam med ansvaret om henne. Släktingarna då, undrar ni. Nej, de är inga att räkna med mer än kanske någon minut eller två medan jag varit på toaletten. Varför blir det så? En förklaring är att Sockertoppen har varit ovanligt mammig och gnällig. Min egen mor känner inte att hon kan ta hand om henne för då blir det gnissel.. Och ja, det blir det, men samtidigt är det ju ingen som dör av lite gnäll. Ändå känner jag att det är min uppgift att hela tiden styra undan gråt och gnäll för att vi inte ska ”störa” allas ro i stugan. Vet inte hur jag ska beskriva det men kort sagt: jag är helt jävla slut och längtar bara hem till Stockholm där jag kan få lugn och ro genom en lugnare unge – och framförallt kunna vara i ett barnsäkert hem så att jag slipper jaga mig blå dagarna i ända. BUHU och FUCK vad jag är trött.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gnällinlägg

  1. Johanna skriver:

    Jag gillar gnälliga inlägg. Får mig att känna att jag inte är ensam om att bli lite trött.

    Idag har jag haft en flera timmar lång kamp med min dotter om huruvida hon får stoppa munnen full med småsten i lagom sätta-i-halsen-storlek och springa runt…

  2. tudorienne skriver:

    Men det låter faktiskt rätt jobbigt. Synd att släktingarna inte kan gå in och vara lite barnvakt så att du får lite vila.

Kommentera

