Puh för Vickan

som tydligen äntligen bivit gravid. Ingen har väl missat denna nyhet, bekräftad av hovet ENLIGT Expressen i dag. Det står att hon ska föda i mars 2012 och då kan hon inte vara mer än i MAX i 11+5  i detta nu. (Enligt min beräkning blir då BF 1 mars.) Men troligen är det en bit in i mars och då är hon bara i v 9 eller 10.

Jag säger bara en sak: FY VAD TIDIGT DE GICK UT MED DETTA!

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Puh för Vickan

  1. J skriver:

    Där skrev du saken jag aktivt hindrat mig själv från att skriva på facebook hela kvällen… Onda jag hoppades nästan att de skulle få problem, för att det vore så synliggörande.

  2. Anna-Bell skriver:

    Men eller hur! Tycker också det!!

  3. kapybaran skriver:

    första jag tänkte jag med.
    andra jag tänkte var: det här har HelloMotti också tänkt 🙂

    Håller med om att det känns tidigt, samtidigt som det kanske är ett sätt för dem att förekomma spekulationerna?

  4. Tudorienne skriver:

    Kan kopiera kapybaran rakt av!

    Och antar att det tog sig på elfte/tolfte försöket då, om det inte varit nåt missfall emellan. Måtte allt gå bra för dem.

  5. gullgossensmamma skriver:

    jag tror att de har BF i mitten av februari typ – så slipper de alla spekulationer var och varannan minut… dvs – när hon gått 2 v över tiden är det 1 mars och då börjar ”är bebisen försenad”-snacket… tror jag!

  6. Maria skriver:

    Jag tror som gullgossensmamma, att BF i mars är ett för sent BF. De har säkert passerat 12 veckor och gjort KUB etc innan de släpper nyheten.

  7. hellomotti skriver:

    Klart ni har rätt. De säger mars men det är feb. Hon har GIVETVIS passerat v 12 och fått snabbsvaret på mk-provet samt nupp.

  8. Tudorienne skriver:

    Ah ja så måste det ju vara.

Kommentera

