Oraklet har rätt – i nuläget

PUST och stön och svett och tårar: DET LEVER och är helt i rätt storlek för att vara 10+3. Tack för era tankar på mig denna grymt jobbiga morgon!!! (Oraklet har jag bloggat om här)

I dag har det även varit, eller är, Sockertoppens första dag på förskolan. Det är Big Top som skolar in och jag har fått regelbundna rapporter och bilder.

Första rapporten var att hon rymde från fruktstunden. Andra att hon fick en puss av en pojke. Tredje att samma pojke bet henne ganska hårt. (Inte kul. Jag var redo att åka till förskolan och spöa upp den lilla djävulen.)Fjärde rapporten att hon inte kunde somna på madrassen. Femte var en film där hon, helt övertrött, tokgungade på en gunghäst och gjorde sina speciella gungljud i 100 decibell….

Gissar att de snart kommer hem för nu är klockan 14 och hon har varit vaken sedan 07.30…..

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Oraklet har rätt – i nuläget

  1. Tingeling skriver:

    Fantastiskt! Giga-grattis ju!

  2. Ullah skriver:

    Vad skönt! Och så roligt att jag äntligen har hittat dig igen!

  3. gullgossensmamma skriver:

    grattis!!! skönt!

  4. Anna-Bell skriver:

    JIPPI! Och vad jag skrattade när jag läste om inskolningen, med alla rapporter. Kram

  5. tudorienne skriver:

    Så glad för er skull!

Kommentera

