Dagisjobbet

Vi kallar förskolan så. Inte dagis, inte föris utan dagisjobbet eftersom det är lite Sockertoppens jobb att vara där och lära sig massa saker (och ha kul).  Nu skulle inte detta bli ett inlägg om vad förskolan får kallas eller inte. Men i alla fall…

Hittills har Toppis varit på dagisjobbet mellan 9 och 15. Eftersom hon sover drygt en timme så blir det knappt 5 timmar per dag vaken tid. Första två veckorna kändes det lagom. Men nu, alltså hon är helt vild när jag hämtar henne. Pigg som en mört och vill fortsätta leka på gården när vi kommer ut. I går kände jag att VAD ÄR POÄNGEN MED ATT JAG HÄMTAR HENNE TRE? För att pedagogerna vill det? Ja, för inte är det hennes bästa att följa med en gravid trött mamma till affären och sedan hem till en trång lägenhet. (Parkleken – forgett att jag orkar det).

Så i dag tog vi mod till oss och sa att vi hämtar senare f o m nu. Döm om min snopenhet när de höll med. De sa ”Hon är ju så rolig och förtjust i att vara här och orken är det heller inget fel på”. PU vad skönt att de tänker och ser samma sak som vi. Mina fördomar grusades lite. I dag blir det hämtning 15.45.

PS Förutom trötthet känns det inte som jag är gravid längre. I går var jag övertygad om att den hade dött. Är det spökveckor kanske. Hoppas det DS

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dagisjobbet

  1. Uniflora skriver:

    Vi fick ju samma rekommendation från vår förskola. Sonen blev tokarg varje gång vi kom och hämtade. Nu hämtar vi senare så han hunnit leka lite till, det funkar bättre.

  2. Tudorienne skriver:

    Det är nog spökveckor. Ta hand om dig.

Kommentera

