Så var det…

Hos barnmorskan berättade jag att jag anade oråd. Hon frågade varför och jag sa att dels så kände jag inga rörelser och dels så har min mage krympt. Hon såg väldigt bekymrad ut och sa att då kanske vi måste boka ett ultraljud. Hmm tänkte jag…vi bokade ju denna tid för en månad sedan för att du skulle lyssna på hjärtljud, varför inte börja i den änden?

Och så sa hon att hon ju alltid kunde ”pröva” att lyssna men det var inte säkert att det gick. Så fick jag lägga mig ner och hon for runt med mackapären i säkert en minut. Och så kom de, de efterlänktade slagen. PUH. Efter det ville jag bara resa mig och gå ut. Jag lyssnade knappt på hennes tjöt om att jag inte har HIV och att jag har negativ blodgrupp och här är papprena som ska med till förlossningen, bla bla bla…… fattar inte hur hon kan mala om förlossningen REDAN. Det är ju 1000 år tills dess.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så var det…

  1. Tudorienne skriver:

    Fan vad skönt. Jag har varit så orolig. Men nu först nu, minns jag vad Bosse sa.

  2. hellomotti skriver:

    🙂 Bosse är vårt hopp 🙂

  3. gullgossensmamma skriver:

    vad du skräms – med den rubriken och det lååååååååååååååååånga inledabde… jag vågade ju nästan inte läsa KLART… tur att jag gjorde det 🙂 hejja lill*n!

  4. kapybaran skriver:

    *puuuuuuuuuuuh*
    släpper tummarna och andas ut.

  5. Nylsa skriver:

    vad skönt, du skrämde mig rejält där, heja bebisen, det här SKA då bra.

  6. Anna-Bell skriver:

    Så skönt, så skönt att läsa! Kram till dig och lill*n i magen

Kommentera

