Vi vill inte vara nyfikna…

… men är det så att Sockertoppen ska bli storasyster? Så frågade en av fröknarna när jag hämtade på förskolan i dag. Ja om Gud vill, hör jag mig själv svara. Jag kan inte bara säga ”ja” för faktiskt så vet jag inte om hon kommer att bli storasyster. Men jag hoppas.

 

I alla fall känns det – konstigt nog – inte irriterande utan mest kul att de har spekulerat bakom min rygg. Undrar hur mycket de pratar om oss föräldrar? Skulle gärna vara en fluga på väggen när de sitter i fikarummet eller har personalmöten…

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vi vill inte vara nyfikna…

  1. Anna-Bell skriver:

    Svar: Om vissa föräldrar pratas det mycket. Av olika anledningar. En del nämns aldrig.
    Själv skulle jag aldrig aldrig fråga. Och det har inte endast med IVF:tiden att göra, och min erfarenhet av det. Fatta om någon bara har gått upp i vikt och det lagt sig på magen. Pinsamt!

  2. hellomotti skriver:

    Preciiiiiiiiiiis , skulle heller aldrig fråga.

    Pratar ni om de som är jobbiga eller även om de som är trevliga? Berätta BERÄTTA!!!! 🙂

  3. Anna-Bell skriver:

    Så klart blir det mest prat om de som är lite speciella, de som kanske kräver mycket och har åsikter om allt. Dessa föräldrar måste man ju ventlilera om ibland och prata om hur man ska tas med dem på bästa sätt. Speciellt med tanke på att vi i personalen helst vill hålla enad front om det är något, och så att alla i prsonalgruppen ska veta vad som sagts. Man vill ju också bemöta förälderns behov på ett rimligt plan. Jag vill dock påpeka att jag aldrig säger något vidare till kollegor om jag fått ett förtroende. Jag skvallrar heller inte på så sätt. Vi pratar mest om föräldrars åsikter gällande verksamheten. Vi kan också säga till varann att ”De är så himla gulliga” eller ”Det är så roligt att ha utvecklingssamtal med dem för de är så positiva och roliga” exempelvis.

  4. Anna-Bell skriver:

    Förresten kan vissa larva sig och säga att ”Jag vill ha den inskolningen för pappan är så snygg!” 🙂

  5. hellomotti skriver:

    Ha ha vad roligt att få lite rapport.Ja det är ju helt rimligt att även ni pratar så. Jag och Bigtop pratar ju om personalen också, vilka som verkar gilla vårt barn mest (finns en som pratar om henne med glittrande ögon och man märker att Sockertoppen drar sig till henne också), vilka som är mest engagerade och gulliga och vem som är stängast. OBS att vi båda tycker att den stränga gör ett bra jobb, att det är bra att hon säger åt på skarpen i vissa lägen.

Kommentera

