Zzznark va dött

det är på min blogg. Det har ju hänt massor. Bland annat har Sockertoppen fyllt två år och haft kalas för närmaste släkten. (Hon älskar att öppna paket och klarade på julafton även av att dela ut paket till andra.)

Det roligaste är att hennes ordförråd formligen exploderat. Jag tror hon lär sig flera ord varenda dag nu. Hon kan även sätta ihop olika ord till primitiva meningar. T ex ”Mjau bord nej” vilket betyder ”Katten får inte vara på bordet”.

En liten jobbigare grej hon har för sig är att hålla reda på vems saker tillhör. Hon kan skilja på min och mannens mobil och i-pad och komma gåendes med dem till oss och säga ”pappas” och ”mammas”. Dessvärre tycker hon att dammsugaren är ”mammas” och kameran ”pappas” så hon blir galen om jag ska ta kort på henne. Och skulle mannen, mot förmodan, dammsuga skulle hon bli galen av det. 

Å SÅ GRAVIDITETEN

Och min graviditet sniglar sig fram. Idag v 29+1. Det rör sig som attan i magen men trots det tänker jag sällan på att jag är gravid. Förra gången tänkte jag på det hela tiden vill jag minnas. Vill bara att det ska bli mitten på mars så att jag kan sluta jobba och få reda på VEM som bor där inne.

 

Big Top tror en pojke, Sockertopp tror ett spöke och jag tror ömsom flicka ömsom pojke. Vi får se vem som har rätt.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Zzznark va dött

  1. Tudorienne skriver:

    Skulle bli extremt förvånad om det inte var en pojke. Men det är ju så spännande!

  2. Uniflora skriver:

    Jag hoppas du inte har rätt… nog för att jag är gender-liberal så tror jag nån som är ömsom kille, ömsom tjej får det väl jobbigt.😉 Ett spöke vore spännande.

  3. Anna-Bell skriver:

    Å, där är du!🙂 Jag gissar på syrra!

Kommentera

