Adoptionskön

”För oavbrutet medlemskap och för att inte förlora plats i adoptionskön v g betala senast 2012-01-31”. 

Det är 2 975 kronor vi talar om. Det är en kötid från 2006 vi talar om. Det är ödet jag tänker på; om jag inte betalar kommer barnet jag bär inte födas levande och jag kommer aldrig bli gravid igen..

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Adoptionskön

  1. Anna-Bell skriver:

    Fattar hur du tänker, även om det så klart inte är så. Hur ska du/ni göra? Vad säger mannen?

  2. Annica skriver:

    Oj inte ett lätt beslut…..:o(

  3. fertilitychallenged skriver:

    Eftersom jag har samma faktura men annan organisation framför mig så känner jag igen det, ödestonen i det. Tydligen ska det vara min grej att vara gravid varje gång jag får fakturan. Jag betalar. Inte en chans att jag släpper min 2007-plats… För utifall… fast jag försöker liksom minska ödestonen genom att säga ”syskon” till mig själv.

Kommentera

