Fan fan fan

Det saknas cirka 0,5 cm för att vagnen ska gå in. Nu återstår tre alternativ:

 

1. Göra permanent åverkan på hissen.

2. Göra permanet åverkan på vagnens navkapslar (bästa om det går men ej säkert).

3. Ha vagnen nere i trapphuset och bära mjukliften till hissen (samt hoppas att Sockertoppen alltid är glad som en sol och aldrig sover när vi varit ute alla tre).

 

Ett fjärde alternativ är naturligtvis att sälja den igen men det vore synd för den var så lättkörd och billig.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fan fan fan

  1. Anna-Bell skriver:

    Jag tänker så här i de flesta lägen, att det ska vara praktiskt. Låter skittrist, jag vet. Men det sker ändå oväntade saker och bäst att göra så enkelt för sig som möjligt. Att såga upp hissen låter så där, också att ge sig på vagnen. Mjuklift har man inte så himla länge, det kommer alltså bli en del kånkande, både under mjukliftens tid och efter. Jag hade satsat på en annan vagn. Där barn och matkassar kan vara kvar ända in i hallen. Men det är jag. Lycka till!

  2. Queenstreet skriver:

    Åh skit vad jobbigt.
    Och vad synd att den är för stor på den ledden. Vi har också en Phil & Ted som snart ska börja användas för två, och den blir ju kortare då båda barnen sitter, så efter mjukliftsperioden blir den mindre, men inte smalare…
    Fick mig att tänka på hur vi ska göra. Vi flyttar ju till Sverige igen snart och ska mellanlanda i vår lägenhet. Den ingen vagn utom lilla Teutonia Fun gick in i. Och då pratar vi enkelvagn… Blir nog en del kånkande där…
    0,5 centimeter. Irriterande lite också.

  3. hellomotti skriver:

    Ja det är ett gissel med vagnar. Jag tror att jag kör med kånkande under mjukliftstiden och sedan gör jag en utvärdering med eventuell försäljning i höst. Sockertoppen börjar bli mer och mer hanterlig och duktig på att gå i trappor och öppna hissdörren etc.

    Jag tycker ju att Phil&Ted ser så smidig ut när jag ser den på stan. Bara att komma igenom kassorna på mitt lokala ICA funkar ej med dubbelvagn på bredden så jag vill verkligen behålla den.

Kommentera

