En vecka kvar…..

Nu har jag träffat narkosläkare och gynekolog på sjukhuset där jag ska snittas på fredag. PÅ FREDAG!!! Fatta att det bara är en vecka kvar nu innan jag får veta vem som blir vår nya familjemedlem. Det ska bli så roligt och även skönt att slippa magen. Är så less på min 72 kilo tunga kropp som är gjord för att väga ca 52.

Har bett om långsam avnavling och att få ha barnet hos mig på uppvaket (vilket jag tyvärr inte fick sist TROTS att det ej fanns medicinska hinder för detta). Övrigt jag fick reda på var att de kommer att skära i samma snittärr och att vi får ett eget singelrum med möjlighet att ställa in en extra säng. Men det sistnämnda har vi redan bestämt att inte utnyttja. Big Top ska vara hemma med storasyster nattetid.

 

Jag är lite orolig över att vara själv första nätterna. Sist sov jag de första tre dygnen och Big Top skötte allt med Sockertoppen. Det var knappt jag orkade amma… Hoppas att min energi kommer vara bättre denna gång. Den måste bara vara det!

 

Nu ska jag snart iväg på mitt sista besök på vanliga MVC. Varför kan man undra, då jag kollades upp grundligt på sjukhuset med både UL och blodtryck i går. (Kissade t.o.m på eget bevåg på en sticka och hade inte protein eller glucos i urinen.) Men jag masar mig väl dit ändå. Om inte annat för att be henne stänga min journal så att inte annan personal på andra vårdinrättningar kan läsa. Har haft den öppen för det under graviditeten….

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En vecka kvar…..

  1. LvS skriver:

    Hej

    Spännande med bara en vecka kvar!

    Får jag fråga var någonstans du snittas?

    Jag gjorde mitt planerade på Danderyds (BB Stockholm). Det var toppen, jag fick ha med mig sonen på uppvaket. Och hela familjen fick ligga kvar i eget rum. Jag snittades vid 13-tiden. Samma kväll var jag uppe och gick lite i korridoren. Morgonen efter tog jag en dusch & kände mig ”fit for fight”. Och på morgonen dagen efter åkte jag hem…..

    Undrar om jag hade extrem tur? Att jag upplevde mitt snitt som så enkelt & smidigt…..

    Nu har jag ju (precis som du) blivit spontant gravid med syskon till vårt IVF-barn. Och det kommer bli planerat snitt även denna gång. Jag tänker att det ska gå lika smidigt som förra gången, men det kanske är dumt att räkna med det…….

    Lycka till ! Och du det kan komma före fredag! Min hade brådis ut – och vi fick komma in och få snittet 2 veckor innan planerat !

    • hellomotti skriver:

      Ja jag tror du hade tur som inte kände av snittet mer direkt efter LvS. Det är ju bara att gatulera 🙂 Hoppas jag har mer tur denna gång med smärtupplevelsen efteråt.

  2. Maja Gräddnos skriver:

    Jag är alldeles för dålig på att kommentera hos dig eftersom jag (mig själv ovetandes) lyckades börja prenumerera på dina inlägg och därmed får dem per mail.
    Men detta MÅSTE jag kommentera. Oooohhhh vad spännande!!!!!!
    (Och jag hade ingen aning om att man kunde få långsam avnavling på det viset. Där ser man. Synd att jag inte visste det för… låt mig se… jösses… 3,5 år sedan)

  3. Anna-Bell skriver:

    Wow, på fredag alltså! Så spännande! Jag gissar på syrra som sagt 😉 Ja det är ju rätt mycket mer ansträngande att vara solo på BB, utan pappan, men det funkar. Heja dig, snart är bebben hos er!

    Kram!

  4. hellomotti skriver:

    Gräddnos, jag är själv uslast av de usla att kommentera numer. Tror det har med tidsbrist att göra eller något….

    A-B du är första som gissar på tjej. 🙂

  5. Tisalen skriver:

    wow. Jag är åxå otroligt nyfiken

  6. Queenstreet skriver:

    Ja det där med att vara själv på BB är inget jag ser fram emot heller direkt. Här får inte pappan vara kvar nattetid. Faktum är att han bara får vara på plats under besökstid… Hoppas på att allt ska gå hyfsat smidigt, att bebis ska må bra, så man får komma hem snabbt.
    Lycka till på fredag! Undras om vår kommer före eller efter… 🙂

  7. hellomotti skriver:

    Queen – Typiskt konservativa England – bara besökstid!!!! Så snålt och taskigt. Men det är som su säger, bara att hoppas att allt går bra så man får komma hem fort!

Kommentera

