Äntligen…

har Big Top masat sig ner i vår fullsmockade källare för att leta fram mjuklift och kassen med kläder i miniatyrstorlek. Det ska bli så roligt att återse alla grejer som jag köpte till Sockertoppen. Även att bädda och dona i mjukliften. Vaggan med andningslarmet står redan klar. Dock är det inte utan att jag tänker att det är fel. Jag borde inte förbereda och ”ta för givet” att jag kommer hem med ett levande barn.

Samtidigt är det ju så att jag inte blir mindre ledsen av att slippa ta undan alla barnprylar OM katastrofen inträffar. Det går helt enkelt inte att skydda sig på något vis.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Äntligen…

  1. Paprika skriver:

    Oh så spännande!

    Det är en skum känsla det där. Båda gångerna jag har förberett och pysslat med bebisprylar har jag slitits mellan overklighetskänslor, lycka, tvivel och förväntan. Helst skulle jag vilja fixa allt i efterhand, men det funkar ju inte riktigt. Men du, nu har du ju inplanerat snitt och bara några dagar och ALLT KOMMER ATT GÅ FINT.

    Hade ni andningslarm till Sockertoppen? Kände du dig trygg med det? Jag har dividerat fram och tillbaks kring det där men aldrig kommit till skott (delade meningar här hemma). Nu lär det väl knappast bli fler barn för vår del men jag skulle gärna sluppit den där sjukliga nattångesten.

    Stort lycka till nu!

    • hellomotti skriver:

      Ja vi hade andningslarm till Sockertoppen. Jag tyckte att det var lugnande men vet att många stressas av att ha ett larm (har inte fattat riktigt varför men det är väl olika hur man fungerar).

Kommentera

