Namn på nyfödda = föräldrars ensak

Jag skulle vilja skriva ett längre, mer genomtänkt inlägg om detta man maten är snart klar och vi ska skåla i champangen vi fick av min mamma när Minitoppen föddes. Kontentan är mest att jag blir så trött på att folk (gärna nära släkt) inte kan hålla käften utan tycka och tänka om de namn nyblivna föräldrar väljer på sitt barn. Framförallt gäller detta mina svärföräldrar. När de var här igår frågade svärmor: Ska hon heta XXX? Ja, svarade jag varpå svärmor inte sa ett knyst och svärfar vänder sig till svärmor och säger: Minns du den där sekreteraren vi hade XXX Nordström, hon var väldigt duktig men hade ett mycket märkligt utseende…. SÅ det var kommentarerna kring detta ämne. Jag kan inte hjälpa det, kanske är jag bara hormonell men VARFÖR i hela helvette måste svärfar fälla den kommentaren??? Dessutom ser det ut som han själv tycker att det han sagt är roligt. Jag begriper det inte.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Namn på nyfödda = föräldrars ensak

  1. Queenstreet skriver:

    Haha, själv fick jag höra ”ja, man vänjer sig nog vid det namnet också” 🙂

  2. Ullah skriver:

    Löjligt och dåligt! Folk skall bara säga ”vad fint!” och hålla sina tankar för sig själva. Minns när min kusin sa att ”hela släkten är i uppror” pga min förste sons namn. Idiotisk kommentar.

  3. Ullah skriver:

    Grattis till Minitoppen förresten, jag läser sedan länge men kommenterar inte så ofta.

  4. Anna-Bell skriver:

    Inte lika galet som när folk påpekar grejer om barns utseenden (som inte är direkt positiva) men ändå sjukt irriterande. (För övrigt blir jag nyfiken på namnet/namnen.)

Kommentera

