Namntjötet fortsättning

tack för era kommentarer. Det är ju så, som jag upprepat många gånger senaste dagarna, att om det fanns namn som ALLA gillade så skulle ju ALLA barn heta just de namnen. Och eftersom det inte finns några namn som ALLA finner vackra så måste vänner, släkt och förskolepersonal acceptera föräldrarnas val. Ibland gillar man valet, ibland inte. Bara att hack i sig.

Namnet är V e g a.  Finns tom i almanackan så det är inget hittepå-namn (som äldre människor ofta har svårt för).

Ska även säga att de flesta reagerat positivt och sagt att det är väldigt coolt samt passar med Sockertoppens korta namn.

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Namntjötet fortsättning

  1. mattilainen skriver:

    Det är ett mycket fint namn OCH oavsett vad namnet är så får man vara lite vuxen, skärpa till sig och hålla pokerface om man inte gillar ett namn på ett barn i bekantskapskretsen. Herregud.

  2. Anna-Bell skriver:

    Kul att du delade med dig av namnet här! Jag tycker, som du skriver, att det är coolt och passar med storasystern namn.

  3. Erika skriver:

    Coolt originellt och fint på en å samma gång!!! Klart ni vet vilket namn som passar er och barnen bäst. Grattis igen till er nya familjemedlem!

  4. annicaj73 skriver:

    Vega är både snyggt och cool. Bra val tycker lilla jag 🙂

  5. nylsa skriver:

    Jag kan bara instämma med skrivarna ovan, jag tycker att det är ett grymt bra val!
    Namnet är superfint och folk som säger något annat borde inse att de kanske är dags att tiga. Det finns nog en och annan som tänkte att lillstjärnans namn inte var något riktigt namn, men det är rätt få som har sagt något. Jag hoppas att de positiva kommentarerna ni får är fler och känns viktigare.

  6. Paprika skriver:

    Japp, coolfint namn.

  7. Queenstreet skriver:

    Jättefint ju! Känner en Vega här, hon är världens sötaste och bär sitt namn fint. Och sen är det ju nästan som vår stora tjejs namn, Vera. Så jag säger tummen upp! Lillasyster vår, hon vars namn fick kommentaren ”ja man vänjer sig väl vid det också”, hon heter Edith. Och vi tyckte som ni, att det passade fint ihop med storsyrrans namn. Två små tanter liksom, Vera och Edith! 🙂

  8. Ullah skriver:

    Vilket gulligt namn! Och nu undrar jag vad Sockertoppen heter, har tydligen missat det…

  9. hellomotti skriver:

    Hon heter M i k a. Sorry att jag svarar ett halvår för sent men jag såg din kommentar först nu.

Kommentera

