3 veckor

I morgon blir Minitoppen 3 veckor och jag borde verkligen blogga så att jag minns hur den första tiden var. Så nu ska jag ta mig samman och plita ner hur det är. 

Amningen kom lite på skam (man ska aldrig ropa hej) men nu tror jag att vi har hittat en balans som jag trivs med. Det betyder att jag ammar dagtid och att Big Top ger ersättning på nätterna så att jag får sova. VEEEEET att det är en grym lyx och jag är tacksam. 

Jag slås av vilken skillnad det är nu närman redan har allt. Jag behöver verkligen inte köpa en enda pryl, vilket både är bra men samtidigt lite tråkigt eftersom det är kul att shoppa loss.

Kejsarsnittärret känns fortfarande men jag åt bara värktabletter en vecka. Vad värre är att min mage är så fruktansvärt hård att jag måste ta till medikamenter för att kunna skita.

Vågen stod på 65 kg förra veckan vilket betyder att jag gått ner ca 8 kg från förlossningen. Är inte alls nöjd med den vikten men det får ta den tid det tar, eller rättare sagt, det får ta 9 månader, sedan vill jag väga som innan jag blev gravid. Och med risk för att ropa hej så tror jag att det kommer gå av bara farten så fort jag kan börja träna.

 

Nu vaknade Minitopp så jag måste sluta…..

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

