Dagens ros eller något

Jag är så otroligt tacksam över min mans ognälliga inställning till att inte få sova. Sedan jag slutade amma för 9 nätter sedan har jag tagit EN natt med Minitoppen. Det är nästan så att jag skäms över hur lätt jag har det. ”Beklagade mig” häromdagen för en kompis och sa att jag kände mig som en ”fuskare”. Alla andra nyblivna mammor har det ju så jobbig.

”Äh, vadå, det handlar ju bara om jämställdhet” sa hon.

”Jo, men han jobbar ju…sa jag.

”Ja och? Det är ju bådas barn.”.

Och kanske ligger det något i det? Jämställdhet eller inte, i vårt fall handlar det nog mest om att Big Top knappt har något sömnbehov alls. Han tycker helt enkelt inte att det är jobbigt. Bara mysigt, säger han. Och jag som älskar att zzzzzzzzova tackar min lyckliga stjärna att min man besitter denna unika egenskap (fast ibland hatar jag honom för att han är vaken hela nätterna och ömsom tittar på TV ömsom sover men just när man har en nyfödd som inte sover hela nätter är det perfekt).

 

Nu ska jag sova. God natt!

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dagens ros eller något

  1. Anna-Bell skriver:

    Det låter ju helt fantastiskt skönt! Här har vi inte diskuterat det utan jag har tagit allt, förutom att Sambon går upp och gör välling på natten. Det är hans grej. Visst har det varit körigt vissa nätter när Gittan under perioder har varit vaken i flera timmar för att busa, men det har gått. Jag har under hela min föräldraledighet sovit på dagen kanske en enda gång, tror jag. Jag räknar mig inte till de som har jobbiga nätter, även om jag aldrig skulle klaga. Jag-fick-barn-så-jag-håller.käften-tacksamhet du vet.

    Grattis till bebben på namnsdagen förrsesten!

  2. hellomotti skriver:

    Tack tack! Fast vaken i flera timmar för att busa = rätt att klaga, tycker jag. Sockertoppen har haft vakna nätter när hon varit sjuk men inte för bus. Vilken busunge du har 🙂

  3. Queenstreet skriver:

    Låter lovely! 🙂
    Vi delar rätt lika här hemma på nätterna. Med storasyster tog jag alla nätter ”för du jobbar ju”. Drog den nu med lillasyster också men då sa sambon ”men du har ju hand om våra två barn om dagarna, det är lika viktigt att du sover”. Sant. Sist var det bara jag och bebisen, nu har jag stora att ta hand om också som inte tupplurar om dagen så där finns ingen plats för vila under vår dag för min del. Vi har löst det så att sambon har hand om lilla till ca 23 medan jag däckar strax efter att jag lagt stora, dvs runt 21. Han ger då henne ersättning och jag får oftast sova till runt 01. Sen vaknar hon minst en gång till men är hon ”bara gnällig” och klockan är över 05.30 tar sambon henne. Skönt.
    Må så gott!

    • hellomotti skriver:

      Det låter som ett väldigt bra upplägg!!! Då vet du ju att du får sova några sammanhängande timmar. Matningen vid 01 tycker jag är rätt ok men vid 03-05 är det TORTYR.

Kommentera

