Renovering mer intressant än barn

Vi har köpt hus och för första gången i världshistorien läser jag fler trädgårdsbloggar än mammabloggar. Funderar till och med på att skaffa en husblogg. Snacka om att livet förändras. För fem år sedan hade jag aldrig trott den som sa att JAG skulle vara gift, ha två barn och ett hus fem år senare. Galet. 

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Renovering mer intressant än barn

  1. Nylsa skriver:

    haha, tänk vad lika det kan bli, fastän vi gjort det i olika ordning. Båda började som lägenhetsboende rätt infertila femmisar, och sen hittade jag mitt hus och du började med att hitta kärleken, och nu är vi båda gifta tvåbarnsmorsor med hus. Hej livet, du överraskar!

  2. Anna-Bell skriver:

    Åh man får gratulera till huset! Och jag blir ju genast intresserad och undrar om det är ett nytt hus eller ett gammalt (om ni ska renovera eller inte), om det ligger nära stan (gissar på det) eller en bit ut. Undrar också vilken stil det är, funkis, sprojtans eller gammalt med punchveranda, eller vad? Funderar också över om ni gick på många visningar eller slog till direkt. Alla frågor vill du kanske inte svara på här, men en husblogg låter ju sannerligen roligt!

    Förresten är det ju helt fantastiskt, att du har villa, är gift och bor i hus nu! Tänk om du hade vetat det under helvetesåren.

    Kram från nyfiken Anna-Bell

Kommentera

