Utveckling

Jag är just hemkommen från utvecklingssamtal på Sockertoppens förskola. Vet att många föräldrar tycker att detta fenomen är segt/meningslöst/tidsödande  (eller är det bara i min vänkrets denna åsikt dominerar?) men jag tycker det är så kul. Jag har verkligen sett fram emot att höra vad Sockertoppens helt nya pedagoger har för uppfattning om henne.

 

För att jag själv ska minnas så skriver jag utlåtandena här:

Hon är självständig och kompetent (vad det senare innebär vet jag inte riktigt).

Hon har mycket fantasi och är intresserad av sagor och berättelser.

Hon kan hamna i egna tankar och svara goddag yxskaft. En ”konstnärssjäl”.

Hon är snäll, startar aldrig konflikter och vill finnas till hand om någon är ledsen.

Hon har humor.

Hon är glad och har lätt att växla mellan aktiviteter. Utelek eller innelek är lika kul.

Hon tyr sig mer till barnen än de vuxna men kommer fram till pedagogerna om hon vill ha hjälp med något som tex hämta en spade i förrådet eller sätta på vante.

Hon är lite blyg i stora grupper och pratar då tyst när hon får ordet. Pedagogerna försöker ge henne plats eftersom hon inte tar den själv.

Hon är populär bland alla barnen eftersom hon är så snäll.

Hon leker mycket med en ny kille som heter Hugo för de har samma humor.

Hon äter väldigt lite mat och pedagogerna har extra koll på henne i matsalen.

Hon är lätt att väcka efter en halvtimme och är då ”jättesöt och glad”.

 

Ja det är vad jag minns…

 

Om hellomotti

Hello Motti är Sockertoppens mamma. Om IVF-guden vill kan det bli aktuellt med ett moderskap även till Sockertoppens lillasyskon. Väntar på att få starta syskonverkstaden för andra gången våren 2011. Fick missfall efter en FET i januari 2011. Skrapningen misslyckades och klanten till kirurg stack hål på livmodern. I slutet av april konstaterades att den nu har läkt. Jag ska använda sommaren till att "vila upp mig" och så blir det nya tag med FET i september. Vi har tre embryon i frysen. FET = Frozen embryo transfer = Tina upp ett embryo som blivit över från en tidigare provrörsbefruktning och sätta in det i livmodern. Men se det behövdes inte. 18 juli fick jag reda på att jag var gravid - UTAN HJÄLP!!! För första gången i mitt liv. I mitten på mars 2012 föddes Sockertoppens lillasyster. Jag kallar henne Minitoppen i bloggen.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Utveckling

  1. Anna-Bell skriver:

    Visst är det underbart att få höra så fina saker om sitt barn! Säg åt de i din vänkrets att de kan sitta kvar på kontoret och skita i att gå på samtalen om det är så meningslöst. För det är inget tvång, utan snarare ett erbjudande. Tycker jag som just nu sitter och skriver underlag för tolv utvecklingssamtal.

  2. hellomotti skriver:

    Precis vad jag säger: gå inte då för fan!

  3. hellomotti skriver:

    Och , ja det var mycket roligt att få höra så mycket positivt. En undran till dig som är proffs: undviker ni att ta upp dåliga saker ibland för att ni tänker att ”det där går över” och ”onödigt att göra föräldrarna ledsna och oroliga” ???

Kommentera

